Kontrol og Overvågning

Januar 2020

Info til forældre vedr. kontrol og overvågning af skolens it - udstyr.

Dit barn har fået udleveret en iPad som led i den undervisning, som vi arbejder med på Langeskov skole.

IPaden er et personligt pædagogisk arbejdsredskab, og det betyder, at den kun må bruges af den elev, der har fået den udleveret. iPaden er til rådighed for eleven 24/7, og den skal medbringes i skolen i opladet tilstand alle skoledage.

iPaden er skolens ejendom, og vi kan, som en lovlig følge heraf afgøre, hvordan indholdet på IPaden begrænses og kontrolleres. IPaden er udleveret sammen med et personligt brugernavn. På brugernavnet logges al historik, og skolen har ret til at kontrollere denne historik.

Eleverne vil i forbindelse med undervisningen få en grundig introduktion til, hvilke sider vi har blokeret – her vil der være forskelle, alt efter hvilket klassetrin der er tale om. Eleverne vil ligeledes blive oplyst om, hvordan vi kan overvåge deres historik, samt hvilke sider der ved gentagne forsøg på at lokke på, vil sende en advarsel til skolen om den uhensigtsmæssige adfærd.

Børnene får, sammen med deres iPad, udleveret en folder, der kommer nærmere ind på den måde, vi kontrollerer elevens iPad på. Jeg opfordrer forældre til at læse folderen, der er vædhæftet herunder.

Poul Storm Adm. leder

iPad_2023_jamf.pdf

Shape Created with Sketch.