Bus

Efter skoletid sendes børnene til bus.

I SFO-tid sendes børnene til bus ifølge aftaler med jer forældre, der er ikke opsyn v. bussen. Det er vigtigt, at I lærer jeres barn, hvordan man forholder sig ved et stoppested (køkultur, leg, boldspil ved en vej! osv.…)

Ved starten i børnehaveklassen eller ved senere start i SFO laves faste aftaler om, hvornår og hvordan jeres barn kommer hjem. Beslutter I jer til at sende barnet med bussen hjem, er det jeres ansvar, at barnet er trygt ved denne beslutning. Det er en god ide, at I tager turen sammen med barnet en eller flere gange, inden barnet selv skal klare turen. Hvis I ikke er sikre på, at barnet er klar til opgaven, så vent!

Det er vores erfaring, at mange ændringer i forhold til bus/ hentedage og forskellige destinationer kan være stressende for barnet. Derfor: undgå ændringer og hold de faste aftaler! Sørg for at barnet er helt klar over, hvordan og hvornår han/hun skal hjem.

Evt. ændringer angående bus tid og afhentning skal i ringe eller skrive til os. Ændringen noteres på vores afkrydsningsskema.

Husk altid at have en aftale, en nødplan, så barnet ved, hvad han/hun skal gøre, hvis han/hun kører for langt med bussen, er kommet med den forkerte bus, eller kommer hjem til et tomt hus osv.

Hvis vi skal sende jeres barn hjem vil vi gerne, at det er enten kl. helt eller halv.

Find bus og bustider under transport.