Sundhedsplejerske

August 2022

Langeskov Skole har tilknyttet henholdsvis

sundhedsplejerske Anne Sørensen på Pilen

og sundhedsplejerske Lone Røssel på Bakken.

De er en del af Skolesundhedsplejen i Kerteminde Kommune.

Gennem et samarbejde med hjemmet, skolen og eventuelt andre fagpersoner vil de gøre deres for at sikre børn og unge en sund opvækst.

Eleverne bliver inviteret til indskolingssamtale med deres forældre i  0. klasse, hvor de også får målt højde og vægt samt lavet syns-, farvesynstest og høretest. Ved samtalen tages der udgangspunkt i oplysningerne, som er udfyldt i BørnUngeLiv af forældrene.

I 8. klasse inviteres eleverne til udskolingsundersøgelse, hvor der efter en samtale laves højde og vægt- måling samt syns-, farvesynstest og høretest. Der tages udgangspunkt i spørgeskemaet, som eleven har udfyldt i BørnUngeLiv inden samtalen.

Sundhedsplejerskerne taler om de forhold, som har betydning for børn og unges trivsel – det kan f.eks. være fritidsinteresser, venner, skolegang, kost, motionsvaner og helbredsmæssige ting.

I 1. og 5. klasse tilbydes måling af højde og vægt.

Der tilbydes synstest i 6. klasse af alle elever.

På 2. klassetrin vil der blive undervist i sundhed og trivsel på klassen, og i 5.klasse vil der være pubertets- undervisning.

Herudover taler sundhedsplejerskerne med de børn og unge, som måtte have brug for det. Dette selvfølgelig i samråd med forældrene.

Forældre er altid velkomne til at kontakte sundhedsplejerskerne for sparring.

Sundhedsplejerske Anne Sørensen træffes på mobil nr. 23 64 89 62 eller mail asor@kerteminde.dk

Træffes på Pilen fortrinsvis mandage mellem kl. 8-13.

Sundhedsplejerske Lone Røssel træffes på mobil nr. 29 36 29 21 eller mail lrl@kerteminde.dk

Træffes på Bakken fortrinsvis tirsdage mellem kl. 8 og 13.