Fysiske rammer

Fysiske rammer.

Indenfor:

Vi har ”base” i aula syd - lokale 4 og 5. Derudover benytter vi skolens faglokaler samt begge aulaer. Aulaerne er delt op i forskellige områder. Områder som både bruges i skoletiden og i fritiden.

Udenfor:

Vi har en stor legeplads med flere aktivitetsmuligheder: fodboldbaner, gynger, bålplads, klatrestativ, svævebane, sandkasser, Legetårn, samt buske og krat med gemmesteder.

Hvor er børnene…

Børnene kan lege og hygge sig i alle kroge af legepladsen og i aulaerne, så derfor ved vi ikke altid præcis, hvor jeres barn er, når I kommer for at hente det.

Vi forsøger at lære det enkelte barn gode vaner, så det på børnenes træ-tavle kan ses, om de er inde, i gymnastiksalen, til en aktivitet eller ude. Når børnene kommer i SFO skal de vende deres træplade, så deres billede/ foto kommer frem. Ved brug af kulørte ”hundetegn” viser de, hvor de befinder sig.

I starten af skoleåret taler vi meget om, hvor man må være, så børnene kender de fysiske rammer, regler og grænser.

Det er vigtigt, at I også hjemme taler med børnene om, hvor de må være i SFO (altså inden for grænserne!)

Det er en vigtig forudsætning, at børn og voksne kan stole på hinanden og de aftaler, vi laver.